Planering inför kommande kulturevenemang

 

Framöver så ska kommunen storsatsa på kulturen genom att sätta igång en rad projekt som har både med musik, konst, mat, teater, film och mycket annat att göra. Det är verkligen ett ambitiöst projekt och jag kan stolt säga att jag är delaktig i det i och med att jag är med och planerar de olika evenemangen samt sköter kontakten med många utav de medverkande som ska besöka oss i samband med detta.

Jag tror att detta kommer att bli väldigt uppskattat runtom i kommunen, men först och främst så gäller det ju att folk vet om att detta kommer att ske och således har vi även påbörjat en stor marknadsföringskampanj för att nå ut med all information i god tid. Det har inte varit så lätt, men tack vare att vi anlitat en kommunikationsbyrå som heter Tullbergs så har vi i alla fall lyckats med en hel del som vi nog inte skulle ha lyckats med annars.

Tullbergs Kommunikationsbyrå och kulturmarknadsföring

Tullbergs lägger nämligen en del av sitt huvudsakliga fokus på just kulturmarknadsföring. Det betyder att de har god kunskap och lång erfarenhet inom det området vilket har varit väldigt märkbart baserat på den kontakt vi haft hittills med dem. De tog fram en bra strategi för att både skicka ut information på flera olika sätt samt marknadsföra på lite mer traditionellt sätt, med skyltar, annonser och liknande.

Således tror jag att det inte kommer bli några problem med att få besökare till dessa olika kulturevenemang som vi planerar och det var verkligen tur att Tullbergs har kunnat ge oss all den hjälp vi behöver just nu plus att de kommer hjälpa oss ännu mer framöver. 

Gå gärna in på http://www.tullbergs.se/page.php?pageid=5&nav=2 om ni vill veta mer om dem och deras verksamhet.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *